Green Acres Pool House

Request info Add to Favorites Printer-friendly version

Description

This unique property is one of the closest homes to downtown Manson yet the expansive property provides seclusion and a private setting to enjoy the private Pool.

Walk to town for coffee or wine tasting. This home is only 1 block from downtown Manson, beach and award winning tasting rooms.
**Average lake temperature 60° average pool temperature at Green Acres 86° :) **

DETAILS:
- 3400 sqft home
- 5 bedrooms (3 upstairs 2 on main level. 2 king beds, 1 queen, 2 full, 2 bunk beds. 1 futon)
- 3 bathrooms

- Main level:
Bedroom #1 with Queen Bed
Bedroom #2 with 2 bunk beds
1 Guest bathroom

- Upper Level:
Guest Bathroom
Foyer area outside of all bedrooms with Futon Couch/Bed
Bedroom #3 with King Bed and private balcony
Bedroom #4 with Full Bed
Bedroom #5 with King Bed and Full Bed and private bathroom with large tub and separate shower.

- Sleeps 12 with lots of additional space
- Large open kitchen
- 40' heated private pool
- Nice size deck, and expansive patio space
- New BBQ
- Huge yard with over a dozen fruit trees

Everything is provided for your visit. Please call with any special requests, Sage Vacation Rentals provides 24 hour on call assistance and concierge planning before & during your visit.

Please Note:
The pool is only open from May 1st - October 1st
APRIL-MAY ONLY 2 night min rental
JULY-AUGUST is 7 night minimum Saturday-Saturday rental.
Any type of parties are strictly prohibited ( including Bachelor and Bachelorette parties.)

Amenities

Living

  • Wireless High Speed Internet
  • Air Conditioning
  • Ceiling Fans
  • Linens
  • Washer & Dryer
  • Fireplace
  • Wireless Internet
  • Family Friendly

Outdoor

  • Deck
  • Patio
  • BBQ Grill
  • Private Pool
  • Next to public lake access
  • Fishing
  • Wild Life Viewing
  • Star Gazing
  • Hiking

Geographic

  • Near Beach
  • Close to Town
  • Walkable to public lake access
  • Downtown Location
  • Internet Access
  • Close to Public Boat Launch
  • Close to Manson Wineries

Reviews

Great Spot!!

Reviewed on 2018-06-28 by Unknown of LAKE TAPPS, WA United States
Updated on 2018-06-28
Review of stay from 2018-06-21 to 2018-06-24
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
We had an awesome stay at this house! The location could not be better - just 2 blocks from Manson, which is just the cutest little town. The size of the house is great. The pool is really nice – the temp was just right and it was very clean. It has a huge yard, which is perfect for lawn games. I was surprised that it’s an older house after looking at the pictures online. It’s definitely been updated, especially the bathrooms. The air conditioning works pretty good, with the exception of a couple rooms that don’t have it. Those have portable air conditioners which were adequate. There were several (4+) light bulbs out in the bathrooms, which is kind of annoying when you’re trying to get ready. And the pergola was missing. Overall it’s a great property and we would return.

Great break from reality!

Reviewed on 2017-10-05 by Unknown of Tacoma, WA United States
Updated on 2017-10-12
Review of stay from 2017-09-16 to 2017-09-19
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Extremely spacious house, comfortable and convenient.
Manager response on 2017-10-12 - Response from Sage Vacation Rentals
Thank you for staying with us! We are so glad you enjoyed your experience. Please note that as a returning Sage guest, you will always receive 5% off of your future stays! You will get 10% off by booking your stay within 30 days of your visit. Thank you for letting us host your vacation! We hope to see you again soon! Sincerely Kelsey @ Sage Vacation Rentals

Annual family vaca

Reviewed on 2017-07-17 by Teri G. of Port Orchard, WA United States
Updated on 2017-07-17
Review of stay from 2017-07-07 to 2017-07-15
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Pool was incredible, home very clean and wonderful location. Kids walked to the dock for fishing everyday and dips in the lake. Lake Chelan Brewery was a favored hang out and the best pizza is found at Tony's.
Manager response on 2017-07-17 - Response from Sage Vacation Rentals
Thank you for the great review! We look forward to seeing you again! I've forwarded info on cleanliness and property condition to the property manager for follow up. If you book within 30 days you get 10% and anytime you book within the future ask about a 5% discount for previously renting with us! Josh @ Sage Rentals

Fireworks View

Reviewed on 2017-07-10 by Gail M. of Olympia, WA United States
Updated on 2017-07-17
Review of stay from 2017-06-29 to 2017-07-06
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Our stay was very good. The two king beds were comfortable...the others were small and not comfortable. The shower in the upstairs hall had minimal headroom. The stairs leading to the pool were dangerous, no handrails and not good for little kids. The pool and proximity to town was great!
Manager response on 2017-07-17 - Response from Sage Vacation Rentals
Gail, Our property manager is currently working with the owner to address your concerns right away. We appreciate the feedback! Thank you, Sage Vacation Rentals

great location in Manson

Reviewed on 2017-07-24 by Jon G. of Gig Harbor, WA United States
Updated on 2017-08-09
Review of stay from 2017-07-15 to 2017-07-21
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Our vacation was great during our stay at the Green Acres Pool House. The pool and location within a few blocks walking distance of downtown Manson made this one of the best stays we have experienced in a rental vacation home. We shared the house with another family for part of the stay. The family room, great room, kitchen, and deck overlooking the pool were all great. The yards allowed us to play badmitton and croquet. Nice pool for all ages. The house was clean and ready to be used upon arrival. It should be noted that a full house of quests requires considerate assignment for who stays where. The bedrooms on the main level share a bathroom, which is awkward. The upper level works reasonably with the three bedrooms and two bathrooms but the house was hot at night. The AC unit is portable and loud if it is on and cross ventilating works for the master but not the other two bedrooms. All in all a good experience with noted compromises. We all decided we would stay here again.
Manager response on 2017-08-09 - Response from Sage Vacation Rentals
Thank you for the review! I've contacted the property manager with your concerns and they will be promptly addressed. We look forward to seeing you again! If you book within 30 days, we offer a 10% discount. Beyond that, you will always save 5% with us! Sage Vacation Rentals

Family Reunion.

Reviewed on 2017-07-06 by Unknown of Lynden, WA United States
Updated on 2017-07-06
Review of stay from 2017-06-16 to 2017-06-20
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Our family had a very fun time in your property. It exceeded our expectations and the heated pool was a great hit with adults and the little ones.We will be back next year if not sooner.
Manager response on 2017-07-06 - Response from Sage Vacation Rentals
Paul, Thank you for the great review! We look forward to seeing you again! 2018 Summer Dates are open to rent! If you book within 30 days you get 10% and anytime you book within the future ask about a 5% discount for previously renting with us! Josh @ Sage Rentals

Green Acres

Reviewed on 2015-08-10 by Bill B. of Clinton, WA United States
Updated on 2015-11-18
Review of stay from 2015-08-01 to 2015-08-06
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Was great having a rental that was big enough to comfortably house 12 people. The pool was the biggest attraction but because of the wild fires at Stehican the smoke made it hard to breath. The one thing missing was TV coverage, there was Roku but no regular TV. It was listed as being available in the description but not available in fact. That should be either corrected or eliminated in the description. It would have been nice had a Sage employee come to the house, perhaps on the second day, to make sure that we were familiar with all the operating apparatus
Manager response on 2015-11-18 - Response from Sage Vacation Rentals
Hi Bill: Thank you for your helpful feedback regarding the home. On your next visit, there will be instructions on how to operate the TV and other electronic devices. We look forward to having your family back for future vacations. Bonnie Laws, Sage Guest Services

Awesome Vacation stay at green acres pool house.

Reviewed on 2015-09-29 by Gina S. of Everett, WA United States
Updated on 2015-10-01
Review of stay from 2015-09-10 to 2015-09-13
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Location was perfect. The house was extremely clean and spacious. We were able to fit very comfortably with all of our guest. I had a very good time and I would definitely stay here again.
Manager response on 2015-10-01 - Response from Sage Vacation Rentals
Hi Gina: The owners have done a great job with making this home a great place for family vacations - something for everyone with the comfortable indoor/outdoor furnishings, heated outdoor pool and almost 3/4 acre of lawn for the kids to enjoy. We appreciate your family taking excellent care of the property during your stay and look forward to having you back. Bonnie Laws, Sage Guest Services

Beautiful and extremely comfortable house

Reviewed on 2015-08-27 by Fawzi S. of Kenmore, WA United States
Updated on 2015-10-01
Review of stay from 2015-08-21 to 2015-08-24
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
This house is beautiful and extremely comfortable. A bit out of the way, but across the street from a beautiful lake beach to walk along and walking distance which was very interesting.

To be honest I was very upset about the situation because I couldn’t cancel my reservation and get my money back. So I took the risk and went to the lake. It was not very pleasant experience due to the smoke and the bad air quality.
We stayed in the house most of the time due to the smoke smell and bad air and the kids used the Pool. It was very nice pool.
The good part that Sage management were very nice and promised to credit us back 50% off the total amount to compensate for inconvenience with the unhealthy air quality as wildfires continued to rage nearby during our stay. I still haven't gotten the money back yet but I hope to get it soon.

Thank you Sage
Manager response on 2015-09-01 - Response from Sage Vacation Rentals
Thank you Fawzi for your feedback on Green Acres Pool House. We appreciate you supporting our community and continuing with your reservation. As we spoke on the phone today. Your refund of 50% of the rent will be credited to your account this week. We are working as quickly as we can get all of our guests taken care of during this difficult time for our community. We look forward to seeing you again soon!

Family Reunion

Reviewed on 2017-06-29 by Margaret M. of Sammamish, WA United States
Updated on 2017-07-06
Review of stay from 2017-06-23 to 2017-06-27
Overall satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property condition
Recommend to Others
Green Acres Pool House was perfect for our family that included great grandparents, grandparents, adult children with spouses, and toddlers. The air conditioning and private pool were lifesavers due to the very hot temperatures during our stay. Everyone enjoyed the privacy of the property with the fruit trees and plenty of room for the kids to run around. The home was well appointed, especially the kitchen. Some minor complaints. The awning over the pergola was missing. We were told that it was being replaced. Without it the area was not useable because of the hot sun. The stove has a glass top that is extremely difficult to keep clean when the burners are used. The small upstairs bedroom has no air conditioning vent. Overall, these issues did not detract from our wonderful stay. The convenience of the nearby amenities, jet ski rentals, grocery store, and many wineries was excellent. Great home and location for a big family group.
Manager response on 2017-07-06 - Response from Sage Vacation Rentals
Margaret, Thank you for the great review! We look forward to seeing you again! If you book within 30 days you get 10% and anytime you book within the future ask about a 5% discount for previously renting with us! Josh @ Sage Rentals

Calendar

Key
#Night Available#Night Unavailable#Arrive Only#Depart Only
July 2018
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
August 2018
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
September 2018
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
October 2018
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
November 2018
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
December 2018
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
January 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
February 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 
March 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
April 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
May 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
June 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
July 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
AvailableUnavailableArrivalDeparture
 
 
 
 
Expand arrival search
Bedrooms: 5
Bathrooms: 3
Sleeps: 12
Get Directions